Marketing Impuls Toerisme Overijssel
- 10 nov., 2010
- Toerisme & Recreatie
- Bron: Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme
Vanuit het motto ‘samen sterk’ werken de Overijsselse RBT’s, Bureau Hanzesteden en het GOBT samen het stimuleren van de vrijstijdseconomie.
De drie partijen hebben dit jaar samen gewerkt aan een meerjarenstrategie om meer bezoekers aan te trekken en de bestedingen in de vrijetijdseconomie te stimuleren. De initiatiefnemers willen dit doen door doelgroepgericht in te spelen op de wensen van kansrijke segmenten. Vanuit een gezamenlijk kader de mogelijkheden onder de aandacht brengen van doelgroepen als de vijftigplussers en gezinnen met kinderen. |
|
Uitgangspunt voor MITO is samenwerking in een efficiënte en effectieve toeristische marketingketen voor Overijssel. De vrijetijdssector is immers een belangrijke pijler van de economie, belangrijk voor bezoekers en bewoners. RBT’s en GOBT willen daarom inzetten op regiomarketing en doelgroepcampagnes met daaraan gekoppelde profilering van regiomerken en thema’s. |