Spreekuur 'Grensoverschrijdend werken en ondernemen Nederland-België'
- 3 aug., 2016
- Regionale ontwikkeling
- Bron: Bureau voor Belgische Zaken (BBZ)
Bent u als ondernemer, werkgever, uitzendkantoor, of zzp'er gevestigd in Nederland of België? En verricht u diensten in uw buurland of heeft u plannen om dit te doen? Dan krijgt u vast en zeker te maken met voor u onbekende regels of procedures.
Bent u als ondernemer, werkgever, uitzendkantoor, of zzp'er gevestigd in Nederland of België? En verricht u diensten in uw buurland of heeft u plannen om dit te doen? Dan krijgt u vast en zeker te maken met voor u onbekende regels of procedures. Kenniscentrum Bureau voor Belgische Zaken (BBZ) reikt u de helpende hand met kosteloze voorlichting. Vanaf 1 september 2016 organiseert BBZ, samen met onze kennispartners, het spreekuur “Grensoverschrijdend werken en ondernemen Nederland-België” in het stadskantoor van de gemeente Breda.
Welke voorlichting krijgt u?
Als u het spreekuur bezoekt, krijgt u informatie over de regels en procedures die samenhangen met (starten met) ondernemen in België of Nederland:
- belastingrecht (aangifte, btw, vennootschapsbelasting);
- arbeidsrecht (arbeidsvoorwaarden, contract, ontslag);
- sociale zekerheid (toe te passen wetgeving, premieafdracht, re-integratieverplichtingen); en
- vergunningen, registraties, en meldingsplicht (Limosa, 30bis-melding, ConstruBadge).
Bent u een grensarbeider met een complexe vraag over arbeids- of belastingrecht? Of bent u als arbeidsongeschikte grensarbeider in een complexe uitkeringssituatie beland? Ook dan kunt u dit spreekuur bezoeken.
Van wie krijgt u voorlichting?
BBZ werkt tijdens dit spreekuur samen met een aantal van onze kennispartners. Dat zijn vakspecialisten uit hetnetwerk: Van Havermaet Groenweghe Hasselt, MG-Tax Eindhoven, en UWV/Bijzondere Zaken België.
Van Havermaet Groenweghe en MG-Tax zijn zakelijke dienstverleners. Tijdens dit spreekuur geven zij kosteloos voorlichting over regelgeving en (administratieve) procedures. Maar het gaat nadrukkelijk niet om advies, juridisch werk of het verrichten van administratieve handelingen. Als u deze dienstverlening wenst, kunt u (na afloop van het kosteloze gesprek) een betaalde vervolgafspraak maken met de adviseur.
Waar, wanneer en hoe kunt u terecht?
Het spreekuur vindt elke eerste donderdag van de maand plaats in het stadskantoor van de gemeente Breda. Het spreekuur begint om 15u en duurt tot 19u. In 2016 zijn de data:
- donderdag 1 september,
- donderdag 6 oktober,
- donderdag 3 november, en
- donderdag 1 december.
Wilt u dit spreekuur bezoeken? Neem dan contact op. BBZ bekijkt met welke organisatie(s) u, gelet op uw vragen, het best een afspraak kunt maken. Elk gesprek duurt in beginsel maximaal 30 minuten. Als u veel vragen heeft, wordt een afspraak van maximaal 60 minuten gemaakt.
Meer informatie over Bureau voor Belgische Zaken (SVB) - Breda:
Bekijk het complete instantieprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!