WSP West-Brabant trapt 2016 af met actie voor ondernemers
- 15 feb., 2016
- Arbeidsmarkt
- Bron: Regio West-Brabant
Het WSP West-Brabant is als netwerkorganisatie van gemeenten, UWV en SW-bedrijven in het leven geroepen om ondernemers ondersteuning te geven bij het werken met mensen uit de Participatiewet. Dat doen we onder andere door ondernemers te attenderen op de mogelijkheden die er zijn.
Zo kan er binnenkort deelgenomen worden aan een initiatief van de BZW (Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging) dat op 18 februari plaatsvindt. Veertien bedrijven die dagelijks sociaal betrokken ondernemen, zetten die dag hun deuren open voor andere ondernemers om ze te laten zien en ervaren wat het betekent om te werken met de doelgroep uit de Participatiewet. Inmiddels hebben voor dertien van deze bedrijven zich 112 deelnemers aangemeld.
Kick-off WSP West-Brabant
Op 19 januari heeft het WSP West-Brabant gezamenlijk werk gemaakt om bedrijven uit te nodigen voor deze unieke blik achter de schermen. Naast het uitnodigen van deze bedrijven stond de dag in het teken van kennismaking en het uitwisselen van ervaringen. In de sfeervolle businessruimte van NAC in het Rat Verlegh Stadion stond ook het thema ‘Marktbewerking’ centraal. Trainers van Randstad waren aanwezig om de leden te vertellen hoe bedrijven op de beste wijze telefonisch uitgenodigd kunnen worden voor de kijkdag op 18 februari.
Nadat Randstad de deelnemers voorzag van een zogeheten belscript, werden de eerste bedrijven benaderd. Met hun jarenlange ervaring was het voor de WSP leden een koud kunstje om concrete belangstelling te peilen. Onder de leden bevond zich o.a. jobhunter Chanine Ramsaran van het UWV. Zij was erg te spreken over de opzet van de deskundigheidsdag. Meerdere sessies vonden plaats waarbij bedrijven benaderd werden en men elkaars ervaring kon terugkoppelen.
Tussen deze sessies door gaf Justin Goetzee, directeur van NAC Breda, een presentatie met een overzicht van onder andere de financiële cijfers en alle maatschappelijke projecten van de club. Zijn anekdotes over virale acties op sociaal gebied werden door de aanwezigen goed ontvangen, waaronder Aida Halilovic, werkgeversadviseur bij de ATEA-groep in Breda. Volgens Halilovic was het dan ook “een goede gelegenheid om de contacten warm te houden en een beter beeld te krijgen van iedereen.” Kortom, het WSP West-Brabant heeft als relatief nieuwe naam een mooi podium gekregen om zich voor te stellen aan allerlei bedrijven waarbij vele bedrijven werden uitgenodigd voor de unieke kijkdag op 18 februari!
Meer informatie over Regio West-Brabant :
Bekijk het complete instantieprofiel