3 slimme tips om als bedrijf online leads te verzamelen
- 27 jul., 2020
- Zakelijke dienstverlening
Online leadgeneratie is dé manier om online in contact te komen met potentiële klanten. Een lead is een persoon die jij als bedrijf graag wilt bereiken met als doel dat om hem als klant binnen te halen. Er zijn veel manieren om online leads te generen.
In het artikel hieronder hebben we 3 slimme tips om als bedrijf (meer) online leads te genereren op een rijtje gezet.
Tip 1. Social Media
Bij online leads genereren wordt er bij veel bedrijven niet direct gedacht aan het inzetten van social media. Echter biedt social media genoeg mogelijkheden om leads te generen. Voor elke doelgroep is er wel een passend social media platform te vinden, waarop jij je doelgroep kunt bereiken. Denk bijvoorbeeld aan win-acties op Facebook of een gratis e-book in ruil voor een connectie op Linkedin. Voor elk platform is er wel een passende manier gevonden om relevante leads te genereren. Op deze manier verzamel je de gegevens van de personen die hieraan deelnemen.
Tip 2. Nieuwsbrief
Door potentiële klanten te laten abonneren om je nieuwsbrief kan je regelmatig contact houden met deze personen. Door consequent (niet te vaak) een aantrekkelijk en relevante nieuwsbrief te versturen naar alle abonnees is de kans groot dat je de lead triggert om een dienst of product te kopen. Het is belangrijk om het aanmelden voor je nieuwsbrief zo interessant mogelijk te maken om meer klanten te werven. Denk bijvoorbeeld aan een korting of gratis e-book bij het abonneren.
Een nieuwsbrief is een goede manier om regelmatig in contact te komen met je leads en om hen te triggeren om actie te ondernemen. De productiekosten van een nieuwsbrief zijn relatief laag, terwijl het veel kan opleveren.
Tip 3. Content blocker
Een content blocker, ook wel inhoudsblokkering genoemd, is vrij nieuw en vergrendelt eenvoudig de inhoud achter een pop-up. Je ziet dit tegenwoordig veel bij online magazines en kranten. Om de inhoud te kunnen zien moet de bezoeker een specifieke actie uitvoeren, bijvoorbeeld het invullen van een mailadres of het delen op social media. Als de aankondiging maar interessant genoeg is, dan zijn mensen vaak bereid om hun gegevens in te vullen in ruil voor de content. Als je zorgt dat de content ook nog eens van meerwaarde is, dan maak je ook direct een eerste goede indruk bij de potentiële klant die je nu als lead hebt. Een content blocker op je website is een zeer slimme manier om als bedrijf meer leads te generen op je website.