Ga voor die hoogste plekken in Google

  • Zakelijke dienstverlening

Een bedrijf runnen is topsport en bij topsport horen klasseringen. En een van de belangrijkste klasseringen voor een bedrijf is de positie in de zoekresultaten van Google. Hoe hoger je daar immers staat, hoe vaker mensen je website zullen bezoeken.

Ga voor die hoogste plekken in Google

Maar net als bij topsport komt zo’n hoge positie je niet aanwaaien. In deze blog leggen we je daarom kort uit wat kan bijdragen aan een hogere plek.

Zoekmachineoptimalisatie

Niet alleen een mooi woord voor galgje, maar ook een zeer belangrijke term voor je online vindbaarheid: zoekmachineoptimalisatie. Dit is een methode of strategie die ertoe bijdraagt dat jouw website hoger in Google komt op het moment dat iemand voor jou relevante zoektermen intikt. Google rankt je website namelijk op een aantal factoren om jouw betrouwbaarheid, toegevoegde waarde en gebruiksvriendelijkheid te bepalen. Hierbij kun je denken aan het gebruik van de juiste woorden op je site, hoe vaak andere websites naar jou linken, hoe snel je website is en nog veel meer zaken. Heb je dit op orde? Dan kom je hoger in Google.

Search Engine Advertising (SEA)

Er is nog een manier om bovenaan in Google te komen: adverteren. Met Search Engine Advertising, of SEA, betaal jij om op bepaalde zoektermen bovenaan te staan. Goed om je naamsbekendheid te vergroten en natuurlijk om verkeer naar je website te krijgen. Je wilt natuurlijk eerder getoond worden dan je concurrenten en wil goede sier maken met je aanbod. Mensen kunnen uiteraard wel zien dat het om een advertentie gaat, dat wordt in Google gewoon aangegeven. Een bijkomend voordeel van SEA is de goede meetbaarheid, je kunt precies zien wat het je oplevert. Bij een ouderwetse offline advertentie is dit een stuk moeilijker.

Kom je er zelf niet uit?

Het is lastige materie en als je er geen verstand van hebt is het geen slecht idee om hulp in te schakelen. Hiervoor kun je een online marketingbureau in de arm nemen met verstand van zoekmachineoptimalisatie en advertising. Een voorbeeld van zo’n bureau is Traffic Today, waar ze al jaren werken om klanten hoger in Google te krijgen. Neem eens een kijkje op hun website voor meer informatie.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!