Live Chat is het favoriete communicatiekanaal van klanten
- 9 jun., 2017
- Zakelijke dienstverlening
De manier waarop bedrijven communiceren met klanten is de laatste jaren ingrijpend veranderd. Voor het internet tijdperk konden klanten alleen telefonisch of via een brief contact opnemen.
Tegenwoordig zijn er legio nieuwe kanalen. De consument kent de technologische mogelijkheden steeds beter en bedrijven wisselen informatie uit met de klant via diverse digitale platformen, zoals internetformulieren, e-mail, selfservice, forums en sociale media.
De grootste uitdaging om klanten via verschillende communicatiekanalen te bedienen, is de reactietijd. Klanten verwachten snel een reactie en "binnen 24 uur" is niet meer aanvaardbaar.
De opkomst van directe communicatie
In een wereld van directe communicatie (rechtstreeks en onmiddelijk via bijv. Skype op het werk, Facebook Mesenger thuis) moet je ook realtime service bieden aan klanten. Daarom bieden veel bedrijven live chat aan als communicatiekanaal op hun website.
Live chat is niet alleen snel en gemakkelijk te gebruiken, maar de acceptatie als medium neemt ook snel toe. Het aantal consumenten dat aan live chat de voorkeur geeft boven support via telefoon en e-mail is met 50% toegenomen sinds 2012 volgens een rapport van Forrester.
In feite wordt live chat zo goed ontvangen, dat het nu het favoriete communicatiekanaal van klanten is, blijkt uit een onderzoek door [24]7.
Lees hier meer informatie over het onderzoek
SuperOffice lanceert Live Chat
SuperOffice kondigt SuperOffice Live Chat aan – een efficiënte manier om snelle klantenservice te leveren.
Met de Live Chat van SuperOffice kunnen bedrijven gemakkelijk en snel reageren op vragen van klanten, prospects en leveranciers, rechtstreeks vanaf hun website.
Live Chat is 100% geïntegreerd in SuperOffice CRM. De medewerkers van het bedrijf kunnen dus direct vanuit de CRM-oplossing reageren op chat-verzoeken, maar hebben tegelijkertijd ook toegang tot alle functies en alle CRM-gegevens. Zo kunnen ze via Chat snelle en persoonlijke service bieden.
Chat-gesprekken worden gearchiveerd in de CRM oplossing waardoor de geïntegreerde Chat-functie voor bedrijven een krachtige en nuttige aanvulling op hun communicatie is.
“Wij willen onze klanten de mogelijkheid bieden om meer leads te genereren, hun omzet te verhogen en klanttevredenheid te vergroten. Met de nieuwe chat-mogelijkheid van onze CRM-oplossing zijn onze klanten nog beter in staat hun verkoopprocessen te ondersteunen”, voegt CEO Gisle Jentoft daaraan toe.
Meer informatie op SuperOffice CRM en SuperOffice Chat.
Meer informatie over SUPEROFFICE BENELUX B.V.:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel