Praktisch en efficienter werken

  • Zakelijke dienstverlening

Iedereen kent het wel. Aan het begin van de dag heb je een stapel werk liggen. Je plant wat je wanneer wilt gaan doen en aan het eind van de dag blijkt dat niet alles is gelukt.

Praktisch en efficienter werken

Hoe komt dat? Voor een deel zal dit komen doordat je onderbroken werd door collega's of door je manager die iets van je wilde of doordat er onverwacht nog wat werk tussendoor kwam.

In alle andere gevallen kun je gebruik maken van de volgende tips:

  • Maak zo veel mogelijk gebruik van standaarddocumenten.
  • Maak gebruik van je 'topmomenten'. Doe zaken waar je tegenop ziet op de momenten dat je je het beste voelt.
  • Verdeel grote, langdurige klussen in kleinere klussen.
  • Laat elk stuk niet meer dan 2 keer door je handen gaan. 1 keer om te kijken wat je ermee moet doen en 1 keer om het af te handelen.

Manage je tijd!

Deze ondernemerstip is geschreven door Suzan Wijnbergen - de Feijter, eigenaresse van Service2Office en OPmaat Advies

Meer informatie over GROEIKOMPAS:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Tijssen-cs Tijssen CS | Accountants & Adviseurs

Meerwaarde door samenspel