Tips voor een succesvolle beurs deelname: Verkrijg nieuwe klanten met regionale events

  • Zakelijke dienstverlening

Als MKB bedrijf kan je tegenwoordig niet meer om de digitale wereld heen. Online advertising, social media of organisch positioneren zijn steeds meer gemeengoed. Dit betekent echter niet dat andere vormen van marketing helemaal niet meer werken.

Tips voor een succesvolle beurs deelname: Verkrijg nieuwe klanten met regionale events

Zeker op regionaal niveau of bedrijfssector niveau zijn er interessante opties om nieuwe klanten te werven, zoals beurzen. In dit artikel geven we je een aantal tips om je bedrijf op professionele wijze te presenteren en het maximale uit je beursdeelname te halen.

Beurs materialen

Eén van de belangrijkste ingrediënten voor een beursdeelname is de uitstraling van jouw bedrijf. De eerste indruk bepaalt veelal of een bezoeker met je in gesprek gaat. Zorg daarom voor een professionele look & feel. Dit begint bij de stand. Als je geen budget hebt om een standbouwer in te huren, dan bieden partijen als 123drukken.nl betaalbare opties om zo goed als kant en klare beurs presentatie artikelen te bestellen. Dit betreft bijvoorbeeld praktische beurswanden, multifunctionele rollup banners en representatieve beurs balies.

Ook visitekaartjes, presentatiemappen, folders en ander reclame materiaal voor een beurs zijn eenvoudig via online drukwerkpartijen te bestellen. Op die manier komt je bedrijf professioneel over en wordt het gemakkelijker nader in contact te komen met potentiële klanten.

Proactieve houding

Niet alleen de stand en het reclamemateriaal is belangrijk tijdens een beurs. De houding van je team bepaalt ook in grote mate het succes van de beurs. In plaats van op een kruk achterin de stand te wachten op klanten, werkt het goed om mensen proactief aan te spreken. Toon een open houding en stel vragen. Dit levert vaak leuke gesprekken en interessante informatie op!

Give aways

Om ook na de beurs bij potentiële klanten in beeld te blijven is het handig om give aways uit te delen. Denk aan bedrukte pennen, notitieboekjes met logo, of bureaukalenders. Dit zijn vaak kleine investeringen met een lange termijn branding effect. Immers, als jouw product op het bureau van een potentiële klant ligt, is jouw bedrijf top of mind op het moment dat men jouw producten nodig heeft.

Opvolging is key

Last but not least: zorg voor een goede opvolging van de beurs contacten. Dit begint al tijdens de beurs. Probeer meteen na een interessant gesprek de achtergrond en behoeften van de bezoeker te noteren, zodat het later makkelijker is om een passend product aan te bieden. Het is ook handig een beeld te verkrijgen van zaken als budgetten en timing. Op die manier kan er een classificatie gemaakt worden van de leads en kunnen de meest interessante contacten als eerste opgevolgd worden.

RTP Elektrotechniek - Kleine klus, snel geregeld RTP Elektrotechniek

Zekerheid voor alles