Dingerdis Customer Care geeft training 'Omgaan met lastige klanten'
- 25 okt., 2012
- Zakelijke dienstverlening
Vorige maand heeft Ronald Dingerdis een training verzorgd voor 30 tandartsassistentes in Bergen op Zoom over het ‘omgaan met lastige klanten’.
Tegenwoordig wordt iedereen wel eens geconfronteerd met een vorm van grensoverschrijdend gedrag en dat is voor tandartsassistentes helaas niet anders.
Door wijziging in het verzekeringsstelsel en verharding van de maatschappij is het aantal mensen met ‘een kort lontje’ enorm toegenomen. Of dit nu gaat om iemand die geen ‘nee’ accepteert, iemand die het niet eens is met de factuur of iemand die zijn beurt niet wil afwachten, overal komen situaties van agressie voor.
Dat agressie voorkomt is een feit. Maar het is dan goed als tandartsassistentes de juiste gereedschappen hebben om er goed mee om te gaan en een gevoel van veiligheid ervaren waardoor de zwaarte van de agressieve uiting wegvalt.
In de training Omgaan met lastige klanten staat centraal dat er de-escalerend gewerkt wordt. Hierbij wordt geleerd hoe er effectief gereageerd moet worden op grensoverschrijdend gedrag, waardoor je weerbaarheid vergroot wordt.
Caroline Wolters, praktijkeigenaar Mondzorgcentrum Klein Molenbeek “Graag zou ik Ronald via deze weg nogmaals heel hartelijk willen bedanken voor zijn bijdrage aan de representatie cursus die ik had georganiseerd voor de 30 assistentes van naar mijn praktijk verwijzende tandartsen. Het was een leerzame maar bovenal zeer onderhoudende voordracht.” |
De training is niet alleen bestemd voor tandartsassistentes maar voor iedereen die zich in de praktijk geconfronteerd ziet met agressie en geweld, zowel verbaal als fysiek (receptionist(e), winkel personeel, servicemedewerker, onderwijs, horeca medewerkers, handhavers, ambulancedienst, parkeerwachten, woninginspectie, verkeersregelaars, balie medewerkers, verzorging / verpleging, transport medewerkers).
Meer informatie over DINGERDIS CUSTOMER CARE:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!