DR3DATA en Motivaction ontwikkelen nieuw segmentatiemodel
- 25 sep., 2013
- Zakelijke dienstverlening
Het BUSINESSLOCUS-model is een nieuw en uniek model om het mkb optimaal te kunnen segmenteren. Ideaal voor u om mkb’ers beter te begrijpen zodat u hen gericht en efficiënt kunt benaderen met uw communicatie.
Het midden- en kleinbedrijf (mkb) is de motor van de Nederlandse economie. Ruim 840.00 bedrijven, dit is meer dan 99% van het totaal aantal Nederlandse bedrijven, vallen in de categorie mkb. Het mkb is bovendien de doelgroep bij uitstek voor zakelijke dienstverleners en leveranciers.
Bonte stoet van ondernemers
Het mkb is als doelgroep lastig te bereiken. Het is namelijk een grote verzameling ondernemers die allemaal verschillend in het ondernemerschap staan. Zelfs binnen één branche of één beroepsgroep heeft iedere ondernemer andere ideeën en motieven. Om mkb’ers beter te begrijpen en effectief te kunnen benaderen, is het van belang inzicht te hebben in hun drijfveren, normen en waarden.
BUSINESSLOCUS-model
De complexiteit van het mkb als doelgroep is de reden waarom Motivaction en DR3DATA een onderzoek ontwikkelden naar de drijfveren van ondernemers. Het BUSINESSLOCUS-model is het resultaat hiervan In dit model ziet u hoe zes verschillende ondernemerstypen zich tot elkaar verhouden en wat de omvang van de afzonderlijke segmenten is.
De zes verschillende ondernemerstypen zijn te vinden in onderstaand model.
Meer informatie over DR3DATA:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!