Eén uitstraling voor zorginstellingen met web-to-print

  • Zakelijke dienstverlening

Als je tien jaar geleden specialistische zorg nodig had, ging je naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Door de komst van marktwerking in de zorg, is dat veranderd.

Eén uitstraling voor zorginstellingen met web-to-print

De keuze voor een ziekenhuis is veel bewuster geworden. Want hoe presteert het ziekenhuis in het specialisme dat jij nodig hebt? Hoe patiëntvriendelijk zijn de medewerkers? En hoe lang is de wachtlijst?

Een uniforme uitstraling

Omdat patiënten steeds bewuster kiezen voor een bepaald ziekenhuis én omdat specialistische zorg gecentreerd wordt op bepaalde locaties, is het veel belangrijker geworden voor ziekenhuizen en zorginstanties om zich te profileren. Ze moeten laten zien wat ze in huis hebben. Dat vraagt om een passende huisstijl en uitstraling.

Bewaken huisstijl

Veel ziekenhuizen hebben de laatste jaren geïnvesteerd in hun communicatie en huisstijl. Het lastige bij grote organisaties is de uitvoer van de communicatie-uitingen. Wat doet de communicatieafdeling en wat niet? Wat pakken afdelingen zelf op en hoe zorg je ervoor dat dit eenduidig gebeurt? Stel je voor: er komt een nieuwe cardioloog in dienst. De secretaresse maakt een visitekaartje. Maar is dat kaartje wel in de juiste huisstijl? De kans op kleine veranderingen en foutjes is groot. Bovendien verschillen doelgroepen patiënten, bij kinderen is bijvoorbeeld een andere aanpak gepast dan bij ouderen. Een communicatie-professional kent die verschillen, maar dat kun je niet van alle andere medewerkers verwachten.

Myso web-to-print

Gelukkig is de afgelopen jaren niet alleen de Jos Frijters, Dekoverdivaszorg veranderd, maar ook de wereld van het drukwerk, geeft Jos Frijters van DekoVerdivas aan. Met de komst van digitaal drukwerk zijn de mogelijkheden enorm vergroot. DekoVerdivas werkt daarom met de web-to-print-portal Myso. Het werkt als volgt: de klant logt vanuit zijn eigen bureau in op Myso. In de cloud staan allerlei communicatie-uitingen opgeslagen. Denk aan brochures, visitekaartjes en folders. Deze passen perfect binnen de huisstijl. De klant past het bestand vervolgens naar wens aan, checkt het en geeft met een druk op de knop zijn akkoord. Flexibel, efficiënt en altijd volgens de huisstijl. Op dezelfde manier kan een klant een flyer up-to-date maken of extra brochures digitaal laten printen.

Ook andere branches

Myso heeft al ervaring bij verschillende zorginstanties zoals het Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis, Libra Revalidatie & Audiologie en Schakelring. Myso is bovendien geschikt voor meer branches dan alleen zorg. Denk bijvoorbeeld aan een franchiseorganisatie. Wanneer verschillende ondernemers zelf uitingen maken, kan de huisstijl in het gedrang komen. Jammer, want je wilt als organisatie één en dezelfde uitstraling. Met Myso is dat heel gemakkelijk.

Auteur: Melinde Bussemaker

Meer informatie over DekoVerdivas B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!