GVT Group of Logistics breidt vloot uit met nieuwe DAF CF exemplaren

  • Logistiek & Vervoer

GVT Group of Logistics, een van de grootste logistieke dienstverleners van Nederland, heeft onlangs een order gedaan voor 156 nieuwe DAF CF exemplaren. Goede ervaringen met de CF van de vorige generatie in combinatie met de service van DAF liggen ten grondslag aan deze megaorder.

GVT Group of Logistics breidt vloot uit met nieuwe DAF CF exemplaren

Truckland heeft de eerste exemplaren van de nieuwe CF recentelijk afgeleverd.

Uitbreiding en vervanging

‘Het leeuwendeel van onze vloot bestaat al uit DAF-trucks. We hebben nu 250 trekkers van dit merk. De nieuwe order betreft voor een deel uitbreiding en voor de rest vervanging van trucks. Dat laatste gebeurt onder meer bij bedrijven die we onlangs hebben overgenomen: HSL Logistics in Apeldoorn en Greuter Logistics in Alkmaar. De nieuwe DAF CF-trekkers worden daar meteen in onze huisstijl geleverd. Bij honderd exemplaren zit DAF Connect aan boord. Een prima onboard-systeem om verbruik en de invloed daarop van de chauffeur te kunnen monitoren. Dit speelde mede een rol bij de keuze voor DAF.’

Aan het woord is Wil Versteijnen, Algemeen Directeur van GVT Group of Logistics, waarvan de hoofdvestiging in Tilburg staat. De nieuwe DAF CF-trekkers worden ingezet voor distributiewerk in de Benelux. Juist in deze tak van transport blinkt de CF uit. ‘Een korte draaicirkel en goed zicht rondom voor de chauffeurs zijn pluspunten bij manoeuvreren. Verder valt DAF op door low cost of ownership. De nieuwe CF zal nog beter scoren dankzij de zuinigere aandrijflijnen en door onderhoudsintervallen van 200.000 kilometer.’

Nu met onderhoudscontract

Onderhoud voert GVT bij voorkeur zelf uit, in een eigen werkplaats en met gebruik van de onderdelenlevering via DAF. Versteijnen: ‘Bij de nieuwe DAF CF-trekkers hebben we echter gekozen voor onderhoudscontracten bij Truckland. We opereren namelijk vanuit vijf logistieke hub’s in Nederland en België. Dan is het niet handig om onderhoud in Tilburg uit te voeren. Bovendien willen we onze eigen werkplaats niet uitbreiden. Met onze trucks rijden we naar bestemmingen in de Benelux voor een groot aantal opdrachtgevers en dus met tal van goederen. Dagelijks maken onze combinaties, waaronder vijftig LZV’s, meer dan zesduizend stops.’

Intermodaal

Gebroeders Versteijnen Transport (GVT) is in 1957 opgericht door J.A.G en W.G.M. Versteijnen. De onderneming groeide uit tot een allround logistiek dienstverlener. Op dit moment zijn er 775 arbeidsplaatsen. De vloot bestaat uit 375 trekkers en 725 trailers. In de eigen warehouses heeft GVT een opslagcapaciteit van ongeveer 175.000 vierkante meter.

Verder is de onderneming actief in multimodaal containertransport. Op industrieterrein Loven in Tilburg (Railport Brabant) heeft GVT Group of Logistics een railterminal gebouwd die aansluiting biedt op zowel het Nederlandse netwerk als internationale trajecten tot in China. Daarnaast heeft het bedrijf een tweede binnenvaartterminal gerealiseerd op industrieterrein Vossenberg. Terminal De Kempen in Weert valt 100 % onder de GVT Group. Deze locatie’s bieden prima barge-verbindingen met onder meer Rotterdam, Antwerpen en het Ruhrgebied.

Meer informatie over TRUCKLAND B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!