Kwaliteit wordt het feestje voor iedereen

  • Zakelijke dienstverlening

Kwaliteitsdenken blijft vaak beperkt tot de persoon die vanuit zijn functie of verantwoordelijkheid met kwaliteit bezig is. “Dat kan anders. Beter” vindt Esther Schuurmans van Q4All.

Kwaliteit wordt het feestje voor iedereen

“Prestaties verbeter je pas echt als iedereen binnen de organisatie vanuit zijn eigen vakgebied met kwaliteit bezig is en zijn werk iedere dag een beetje beter wil doen.” Om samen kwaliteit te leren verbeteren, ontwikkelde zij de Quality for All Experience.

Training Quality for All Experience

De Quality for All Experience is een training van één dagdeel, die de principes van kwaliteitsdenken en LEAN tools combineert. Esther: “Met twintig jaar ervaring op het gebied van kwaliteitsdenken en LEAN heb ik gezocht naar een strategie om kwaliteit het feestje van iedereen binnen een organisatie te laten worden. De rol van kwaliteitsverantwoordelijke – vaak de directeur, het management of de kwaliteits- / veiligheidsfunctionaris – verschuift dan naar kwaliteitscoach. Je hoeft niet meer de persoon te zijn die anderen voortdurend bewust moet maken van kwaliteit, maar kwaliteit gaat leven binnen de hele organisatie. Medewerkers komen naar jou toe met vragen over het verbeteren van processen.” De ontwikkeling van kwaliteitsfunctionaris naar kwaliteitscoach vergt een omslag in denken. De Quality for All Experience geeft een aanzet om die omslag te maken.

Kwaliteitsdenken voor iedereen

In een training van een dagdeel biedt Esther Schuurmans deelnemers aan de Quality for All Experience tools en inzichten om collega´s te inspireren en motiveren tot kwaliteitsdenken. Wie de experience bij Q4All heeft gevolgd, heeft de handvatten om continu verbeteren tot een dagelijkse activiteit van alle medewerkers te maken. Prestatieverbetering komt dan vanuit de kracht van de werkvloer. Zo ontstaat in het hele bedrijf een houding dat men het vandaag beter wil doen dan gisteren. En morgen beter dan vandaag.

Top 1 Strategie

De Quality for All Experience biedt een top 1 strategie die uitgaat van de kracht van ieders eigen vakgebied. Esther: “Het is uitgebreid proeven aan de principes. Natuurlijk met het risico dat je er meer van wilt. Daar heb ik uiteraard een vervolg op, maar de training biedt al genoeg om dezelfde middag nog in je eigen bedrijf mee aan de slag te gaan. Een behoorlijke belofte, maar die durf ik aan.”

Andere aanpak kwaliteit

De training is branchebreed opgezet en bestemd voor iedereen die het bevorderen van kwaliteit in zijn organisatie anders wil aanpakken. Zo ontstaan verbeteringen die gunstig zijn voor zowel medewerkers en management als voor de klanten. “Dat is waar je het voor doet. Het proces zo inrichten dat verspillingen verdwijnen en je klanten krijgen waar ze behoefte aan hebben.”

Aanmelden Quality for All Experience

De training Quality for All Experience vindt plaats op vrijdagochtend van 09.00 tot 13.00 uur met aansluitend een netwerklunch. Ter kennismaking maakt u nu gebruik van de speciale aanbieding. Bekijk hier wanneer de eerstvolgende training is en bestel uw ticket.

Auteur: Hennie van de Kar-Vervooren

Meer informatie over Q4ALL:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!