‘Met kennis en kunde ontzorgt Duradis ons’

  • Bouw

Veel klanten schakelen Duradis in voor het opstellen van een meerjarenonderhoudsplan en onderliggende onderhoudsbegroting. Maar soms is er behoefte aan meer concrete ondersteuning. Bijvoorbeeld om het onderhoudsproces te optimaliseren.

‘Met kennis en kunde ontzorgt Duradis ons’

Hoe ga je om met klein onderhoud, het uitvoeren van reparaties of het afhandelen van klachten? En hoe zorg je dat de onderhoudsmedewerkers zo efficiënt mogelijk werken? 

Inzet onderhoud stroomlijnen

Stichting Kibeo stond voor zulke uitdagingen. Deze kinderopvangorganisatie maakte de afgelopen jaren een flinke groei door en heeft nu in totaal 120 vestigingen en meer dan 600 medewerkers. Pat Passchier, interim Facilitair Manager bij Kibeo, wilde graag de inzet van het onderhoudsteam stroomlijnen. ‘We hebben heel veel locaties en hadden moeite om alle storingen goed in te plannen en het overzicht te bewaren. Om dat op te lossen, hebben we Duradis ingeschakeld. Een van hun medewerkers heeft het proces in kaart gebracht en praktische verbeterpunten voorgesteld en geïmplementeerd. Want vele kleine aanpassingen maken grote verbeteringen.’

Pat Passchier noemt twee concrete veranderingen die Duradis heeft doorgevoerd: ‘Voorheen kwamen onze onderhoudsmedewerkers een paar keer per week naar kantoor om nieuwe opdrachten te verzamelen. Nu werken ze met een iPad. Dat scheelt voor het team wel acht uur reistijd per week. Bovendien hebben ze nu een beter beeld van de planning en kunnen ze hun inkoop slimmer organiseren. Ook dat maakt het hele proces een stuk efficiënter en komt ook de kwaliteit te goede. Het team heeft nog wel eens in de twee maanden een toolboxmeeting om elkaar te ontmoeten en ideeën uit te wisselen.’

Klimaat verbeteren

Door het intensieve contact met Duradis, besloot Kibeo ook hun advies in te winnen over de nieuwe klimaatrichtlijnen die per 1 april van kracht gaan. ‘We hebben Duradis gevraagd het klimaat bij onze vestigingen te inventariseren en de verbeterpunten te benoemen. Zo kunnen we niet alleen voldoen aan de nieuwe richtlijnen, maar ook het welzijn van de kinderen en medewerkers verbeteren. Je merkt bij zo’n traject dat Duradis heel veel kennis en kunde in huis heeft en voor ieder probleem een slimme oplossing voorstelt.’

Implementeren huisstijl

Omdat Kibeo sinds begin 2016 samen is gegaan met Stichting Kinderopvang Barendrecht, moest bij verschillende vestigingen de Kibeo-huisstijl worden doorgevoerd. ‘Dat traject heeft Duradis eveneens voor ons begeleid, vertelt Pat Passchier tot slot. ‘Van het opstellen van een programma van eisen, het aanvragen van de offertes tot het afstemmen en begeleiden van de werkzaamheden. Alles werd voor ons geregeld. Daarbij hebben ze ook nog goed over de prijs onderhandeld. Het is fijn samenwerken met Duradis. Ze zijn heel punctueel, antwoorden snel en hebben alle vakkennis in huis. Het is een grote vorm van ontzorging voor onze organisatie.

Meer informatie over DURADIS:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Weijers Riooltechniek Weijers Riooltechniek

Rioolbeheer - Rioolinspectie - Rioolreiniging - Rioolkeuring