‘Onze medewerkers hebben nu beter inzicht in het commerciële proces’

  • Technologie

Om haar groeiambities voor de komende jaren te kunnen realiseren zocht Ammertech Lager- en Aandrijftechniek een passende CRM-applicatie. Na een aantal systemen uitgeprobeerd te hebben, koos het Helmondse bedrijf uiteindelijk voor de CRM-applicatie van SuperOffice uit Eindhoven.

‘Onze medewerkers hebben nu beter inzicht in het commerciële proces’

Ammertech Lager- en Aandrijftechniek levert een breed scala aan lagers en lagerblokken, mechanische aandrijfcomponenten, as-naafverbindingen en askoppelingen en elektromagnetische remmen. Het bedrijf bestaat sinds 1978 en er werken 27 mensen. De klanten van Ammertech zijn met name OEM-ers (eerste montagebedrijven), die actief zijn in de industriële markt. ‘Wij hebben met de meeste van onze klanten een langdurige relatie en ontzorgen hen volledig’, vertelt directeur Jan van den Hurk van Ammertech. ‘Wij leveren niet alleen hoogwaardige producten aan hen, maar bieden ook technische ondersteuning en verzorgen het logistieke proces. Onze klanten zijn met name gevestigd in de Benelux en Duitsland. De inkoop van onderdelen vindt wereldwijd plaats.’

Gerichte marketingacties

Om haar klanten optimaal te kunnen bedienen had Ammertech behoefte aan een nieuwe CRM-applicatie. ‘Daarbij speelden drie zaken een rol’, stelt Van den Hurk. ‘Allereerst een goed relatiebeheersysteem, zodat we weten wat er speelt bij onze klanten. Ten tweede willen we via het systeem potentiële klanten in beeld krijgen. Tot slot moet de CRM-applicatie ook bijdragen aan meer gerichte marketingacties richting onze klanten. In de applicatie van SuperOffice worden deze drie zaken uitstekend gecombineerd. Bovendien is de applicatie gebruiksvriendelijk, snel te gebruiken door onze medewerkers en transparant.’

Afspraken worden nagekomen

De directeur is ook tevreden over de implementatie van de nieuwe CRM-applicatie door SuperOffice. ‘Wij hebben samen de planning doorgenomen en vervolgens zijn de medewerkers van SuperOffice begonnen met de voorbereidingen. Daarna is het hele implementatieproject exact verlopen zoals wij van tevoren te horen hadden gekregen. Maar ook nu verlopen de contacten met het bedrijf prima. Er heerst een no-nonsens mentaliteit en afspraken worden nagekomen. Dat zijn aspecten die ik erg belangrijk vind.’

Tijd besteden aan de juiste zaken

De nieuwe CRM-applicatie van SuperOffice is in december 2017 in gebruik genomen door de medewerkers van Ammertech. Volgens Van den Hurk begint het gebruik van het nieuwe systeem nu reeds haar vruchten af te werpen. ‘Onze medewerkers hebben nu beter inzicht in het commerciële proces en kunnen daardoor ook meer gericht acties ontplooien. Ons uiteindelijke doel is om inzicht te krijgen in de effectiviteit van onze commerciële inspanningen. Daardoor kunnen we in de toekomst onze tijd aan de juiste zaken besteden. Wij hebben als bedrijf de ambitie om in de komende periode stevig te groeien en ons marktaandeel verder uit te bouwen. De nieuwe CRM-applicatie van SuperOffice gaat ons daar zeker bij helpen.’

Auteur: Gerben van den Broek

Meer informatie over SUPEROFFICE BENELUX B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!