Winter Efteling wil verwachtingen van opdrachtgevers en gasten blijven overtreffen
- 3 nov., 2017
- Toerisme & Recreatie
Vanaf 13 november zorgen duizenden twinkelende lichtjes, vreugdevuren en besneeuwde dennenbomen voor een nog warmere sfeer in attractiepark de Efteling. Op die dag gaat de Winter Efteling officieel van start. Het park vormt vanaf dat moment een ideaal decor voor een eindejaars- of nieuwjaarsevenement.
Voor Eveline Thomassen, hoofd Sales Business bij de Efteling, is de aankleding tijdens de Winter Efteling haar favoriete decor van het jaar. En dat geldt tevens voor veel opdrachtgevers die ze vanuit het fullservice evenementenbureau van de Efteling spreekt. “Gedurende deze periode is een meeting of event standaard voorzien van een prachtige aankleding. Daar hoef je niets voor te doen, het is er gewoon.”
1001 mogelijkheden
Aan het einde van het jaar staan bij bedrijven traditiegetrouw de nodige eindejaarsevenementen op het programma. De Efteling kent op dat gebied ‘1001 mogelijkheden’. Thomassen: “Dat varieert van heel intiem en klein tot groots en alles wat daartussen zit.” Het park beschikt over 27 sfeervolle evenementenlocaties en inmiddels twee hotels en twee vakantieparken.
Doelstelling van de opdrachtgever
Wat niet iedereen weet, is dat ook het park zelf als locatie kan worden ingezet voor een evenement. “We denken graag met onze opdrachtgevers mee om te kijken welke invulling het best past bij hun doelstelling. Om vervolgens de verwachtingen van de opdrachtgever en diens gasten te overtreffen”, vertelt Thomassen enthousiast.
Meetings & Events
“Ook meedenken wat betreft concept en de kapstok van het evenement gaat ons team goed af, wat de inhoudelijke, inspirerende of ontspannende aanleiding van het evenement ook is.” Thomassen werkt daarin samen met 25 eventprofessionals, die deel uitmaken van het team Meetings & Events. Het team opereert als full service evenementenbureau dat indien gewenst, de complete organisatie van een event verzorgt.
Vertaalslag naar de belevingswereld
De Efteling staat internationaal bekend om het vertellen van verhalen en op die manier maakt ze ook de vertaalslag naar de belevingswereld van haar gasten tijdens een event. “Onze toegevoegde waarde zit hem echt in het sprookjesachtige decor van de Efteling en de aantrekkingskracht van ons merk. We kunnen onze attracties exclusief inzetten om voor nog meer beleving te zorgen en het verhaal achter de attractie vertalen naar de boodschap van de opdrachtgever.”
Terugblik
Het team van Meetings & Events pakt door op het succes van de vorige winterseizoenen en denkt onder meer terug aan intieme kerstdiners waarbij een verhalenverteller het afgelopen jaar van een bedrijf de revue liet passeren. Thomassen: “Met daarbij een afsluitend feest om het jaar uit te knallen.” Heb je het over grootschalige evenementen, dan herinnert Thomassen zich bijvoorbeeld een eindejaarsevent naar aanleiding van een bedrijfsfusie. “Tijdens dit evenement stond waardering centraal: de opdrachtgever bood het park exclusief aan voor zijn medewerkers. Ook een familiedag voor medewerkers of relaties om hen te fêteren met een dagje uit voor het hele gezin organiseren we graag.”
2018
Het jaar 2018 komt steeds dichterbij en dat betekent dat organisaties zich nu al melden bij de Efteling voor evenementen in het nieuwe jaar. Voor het eerste kwartaal van het jaar is al een aantal data gereserveerd waarop evenementen plaatsvinden voor 8.000 tot 13.000 gasten, de zogeheten Reuzenfeesten.
Kick off
Bedrijven die in deze periode hun eigen identiteit willen meegeven aan een bedrijfsevent, kunnen zich nog bij het team Meetings & Events melden. Thomassen kijkt alvast vooruit, samen met haar collega’s: “De Winter Efteling is open tot en met 31 januari en de maand januari staat bij ons bekend om evenementen met een inhoudelijk karakter: veel bedrijven willen het nieuwe jaar starten met een gezamenlijke kick off waarin de doelen voor dat jaar worden gepresenteerd. Ook in de maanden daarna zijn er volop mogelijkheden. Wij hebben er zin in om samen met de opdrachtgevers thema’s voor 2018 te vertalen naar een boodschap die beklijft.”
Auteur: Carline Klijn – van Best
Meer informatie over EFTELING MEETING & EVENTS:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel