'Zonder automatisering hadden we niet meer bestaan'
- 20 apr., 2016
- Logistiek & Vervoer
Van der Linden is al sinds 1987 klant van TANS. Destijds ontstond de behoefte om de opdrachten, facturatie en financiële administratie elektronisch vast te kunnen leggen.
Van der Linden koos voor TALIS van TANS en Finpak (nu Multivers), met name door de gunstige prijsstelling. ‘Door de jaren heen heeft TANS steeds nieuwe functionaliteit weten toe te voegen, zonder dat dit grote gevolgen had voor de prijs. Het pakket is letterlijk met ons bedrijf meegegroeid. Bovendien zijn de grootste stappen in de automatisering de laatste jaren gemaakt’, vertelt John van der Linden – directeur / eigenaar van Van der Linden.
Toenemende complexiteit van automatisering
Vrij lang was het vooral een kwestie van handmatig gegevens vastleggen en daarmee de nodige rapportages maken. Tegenwoordig komt er veel meer informatie geautomatiseerd binnen van bijvoorbeeld boordcomputers (Groeneveld), andere softwarepakketten (bijvoorbeeld Scansys) en integraties met klanten. Hierdoor zien we dat automatisering steeds meer processen is gaan raken en het is ook een stuk dynamischer geworden, niet in de laatste plaats omdat door de steeds groter wordende technische mogelijkheden de verwachtingen van de klant ook toenemen. Zonder automatisering hadden we niet meer bestaan: Het is onmogelijk om alle informatie en communicatie nog handmatig te verwerken’.
Op de vraag hoeveel procent van het verwachtingspatroon van Van der Linden is vervuld met de producten en diensten van TANS antwoord John: ‘Het hangt ervan af hoe je verwachting definieert. Is dat wat je reëel vindt om op dit moment bereikt te hebben of is dat hoever je graag zou willen zijn? In het eerste geval zitten we op zo’n 90% denk ik, in het tweede nog niet op 70%. Het probleem zit meer in de tijd en middelen die besteed kunnen worden dan in de vraag of zaken überhaupt te automatiseren zijn’.
TANS denkt met ons mee
‘Het belangrijkste bij deze ontwikkeling is wat mij betreft wie de mensen achter de software zijn. TANS heeft een goed track-record m.b.t. de ontwikkeling van standaardsoftware, maar nog voornamer is dat de consultants hiermee steeds beter in staat zijn om bedrijfsspecifieke processen te automatiseren en mee te denken over de praktische aanpak hiervan. De kunst blijft dus ook om maatwerk te kunnen leveren met generieke software in een omgeving die steeds sneller verandert en complexer wordt. Dit zal redelijk wat vergen van zowel de softwareontwikkelaars als ook van de consultants. Gelukkig biedt de techniek steeds meer mogelijkheden en heeft men bij TANS altijd goed begrepen dat ze niet alles zelf hoeven te verzinnen en wordt er veel samengewerkt met partijen die specifieke oplossingen bieden. Ik zie dan ook nog voldoende uitdagingen die wij samen met TANS op kunnen pakken en dat is ook precies wat we de komende tijd gaan / blijven doen’, aldus John.
Meer informatie over TANS B.V.:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!