CROONWOLTER&DROS

Logo CROONWOLTER&DROS

Limburglaan 38
5652 AA Eindhoven

Tel. (088) 923 55 55

E-mail: info@croonwolterendros.nl
Website: www.croonwolterendros.nl

Kwaliteitsnorm: gecertificeerd  ISO 9001, ISO 14001, VCA, CO2-bewust niveau 5, Veiligheidcultuurladder niveau 3, Excellent Leerbedrijf, Investors in People

Croonwolter&dros loopt al meer dan 140 jaar voorop bij nieuwe ontwikkelingen. Ook in deze tijd, waarin de rol van techniek steeds belangrijker wordt, zijn wij een aanjager van nieuwe technologische ontwikkelingen. We hebben de kennis, de ervaring en het vakmanschap om intelligente systemen en integrale, duurzame oplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren, te beheren en te onderhouden.

Intelligentie door Technologie

Vanuit het motto ‘Intelligentie door Technologie’ draagt Croonwolter&dros met intelligente technologische elektrotechnische-, werktuigbouwkundige- en automatisering en informatiseringsoplossingen bij aan het duurzaam presteren van haar klanten. Met deze intelligente, zelfdenkende en -lerende systemen worden processen in of van objecten zoals schepen, tunnels, gebouwen en fabrieken efficiënter en effectiever.

Ruime ervaring

Met een omzet van 550 miljoen en 3.000 medewerkers is Croonwolter&dros het grootste in elektrotechniek, werktuigbouwkunde, automatisering en informatisering gespecialiseerde bedrijf van Nederland. Croonwolter&dros is actief in de volgende markten: Utiliteitsbouw, Industrie en Infra en heeft vestigingen in heel Nederland.

Interview met de onderneming

Het was VDL Bus & Coach die in 2013 de markt op wilde met de eerste elektrische bus. Die was weliswaar voorzien van een elektrische aandrijflijn, maar er bestond nog geen geschikte lader voor de batterij. Daarop werd contact gezocht met Heliox. Van stedelijk naar regionaal Koen van Haperen (Heliox): “Het was vooral belangrijk de bussen snel te kunnen laden. Dat gaat nu met 450 kWh en duurt maximaal twintig minuten.” In eerste instantie werd begonnen met stadsvervoer, nu leggen de bussen ook steeds meer regionale afstanden af. Na de eerste elektrische bussen in eigen land volgden Duitsland, Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Frankrijk, Luxemburg, Zwitserland. In de toekomst moeten ook goederen elektrisch worden vervoerd. “De grenzen worden steeds verder opgerekt.” Chiel ter Laak (VDL Bus & Coach) vertelt dat met de kennis van nu wordt gekeken of alle toepassingen nog maximaal nodig zijn of dat ze kunnen gaan optimaliseren. “Bij sommige...

Volledig interview »