Content marketing blijft ook in 2015 relevant

Content marketing blijft ook in 2015 relevant
  • Marketing & Communicatie
  • Tabitha Aerts

We blikken alvast vooruit. Wat wordt er volgend jaar van ondernemers verwacht op het gebied van marketing? De belangrijkste trend op het gebied van marketing de afgelopen jaren is geweest: content marketing.

Die trend zal ook volgend jaar doorzetten. Steeds meer gaat het over de inhoud van je verhaal op het internet. Contentmarketing kun je het beste omschrijven als het aanbieden van relevante informatie. Wanneer wordt jou informatie relevant? Zorg ervoor dat je informatie uniek is,  gewenst is, makkelijk te delen, maar vooral ook persoonlijk.

Persoonlijker

Doordat internet steeds persoonlijker wordt zal ook je marketingstrategie steeds persoonlijker moeten worden. Zoekmachines functioneren steeds meer als een persoon. Aan de hand van de acties die je inzet op het internet wordt je identiteit bepaald. De meest gedeelde content op internet zijn ‘homevideo’s’ via YouTube. Hoewel de techniek die je inzet, de hoeveelheid linkjes, tags etc. nog steeds van belang blijven gaat het tegenwoordig vooral om je inhoudelijke – persoonlijke – verhaal.

Kies de juiste vorm

Via content marketing kun je een relatie aan gaan met je publiek via het internet. Dat betekent dat je niet zomaar je verhaal op het internet plaatst, maar nadenkt over de strategie die je daarvoor hanteert. En vooral ook de vorm die je daarvoor kiest.

Verschillende vormen zijn:

  • Praktijkverhalen, referenties
  • Video’s
  • Social media
  • Blogs
  • Themabijeenkomsten
  • Infografics

Wellicht was je vroeger veel meer bezig met je USP’s (unique selling point) vertalen in een advertentie. Het gaat er niet om dat je vertelt waar je allemaal goed in bent, maar dat je content deelt waaruit blijkt dat waar je  goed in bent of verstand van hebt. Vervolgens zorg je ervoor dat het in een aantrekkelijke vorm wordt gegoten, zodat de kans groter wordt dat het verspreid wordt. Zo ontstaat er mond-tot-mond reclame op internet.

Infographics

Infographics zijn een hele handige vorm om op een aantrekkelijke manier, en vooral zeer korte manier, je verhaal te doen. De infographic van MarketingTribune illustreert de belangrijkste focus die wordt verwacht voor 2015 op het gebied van contentmarketing.

Contentmarketing via RegioinBedrijf

RegioinBedrijf helpt ondernemers bij het creëren van content. Door middel van projecten (praktijkverhalen), persoonlijke interviews, ondernemerstips en social media zorgen we voor unieke content voor B2B organisaties. Deze content heeft 2 doelen:

* Een promotiefunctie: doormiddel van het creëren van relevante informatie werken aan gerichte promotie voor onze deelnemers op het internet.

* Een informatiefunctie: door al deze informatie samen brengen op één platform streven we naar een totaaloverzicht van relevante informatie voor onze doelgroep (ondernemers, onderwijs en overheid).

Tabitha Aerts

Over de Auteur:
Tabitha Aerts, is Marketing en Internet Manager bij RegioinBedrijf. Haar dagelijkse prioriteit is het op de kaart zetten van RegionBedrijf en maakt zich sterk voor de online ontwikkelingen.

Vidho Interieurbouw Vidho Interieurbouw

Wij maken het voor u!