Uiteraard is het belangrijk dat je als bedrijf online goed zichtbaar bent: aantrekkelijke website, social media, zichtbaarheid in de Google-zoekresultaten, enz. Maar vergeet ook zeker niet de kracht van offline promotie.
Offline je bedrijf promoten is een slimme manier om je in deze digitale wereld te onderscheiden. We hebben 3 goedkope, effectieve manieren voor offline promotie op een rij gezet.
1. Gepersonaliseerde stickers voor pakketjes
Stickers zijn nog steeds een goed én betaalbaar middel om je bedrijf meer zichtbaarheid te geven. En gepersonaliseerde bedrijfsstickers kun je heel eenvoudig zelf maken en bestellen. Denk bijvoorbeeld aan een mooi logo sticker met de naam van je bedrijf om op pakketjes, enveloppen of papieren tasjes te plakken.
2. Zelf je auto beletteren
Een opvallende tekst op je bedrijfsauto is een ideale manier om je naamsbekendheid te vergroten. En je kunt de autobelettering gewoon zelf doen: een stuk goedkoper en helemaal niet zo moeilijk als je online de autobelettering ontwerpt en bestelt. Ga bij het beletteren van je auto voor een korte krachtige boodschap die je potentiële klanten aanspreekt, in een duidelijk lettertype. En volg altijd de plakinstructies van de leverancier om luchtbellen onder de stickers en gaatjes te voorkomen.
3. Gratis weggevertjes
Mensen houden ervan om gratis dingen te krijgen. Met gratis weggevertjes zorg je voor een extra positieve ervaring bij (potentiële) klanten. Hierdoor is de kans groter dat de naam van je bedrijf beter bij mensen blijft hangen. Gratis iets weggeven hoeft je echt niet veel te kosten. Denk aan een simpel kaartje of opvallende sticker met inspirerende tekst, een proefmonster bij een bestelling, een leuk verjaardagskaartje in de bus, het aanbieden van een gratis service en meer. Vraag eventueel later aan klanten wat ze van de gratis weggever vonden. Zo voorkom je dat je dingen weggeeft waar mensen niet op zitten te wachten.
Bonustip
Om je naamsbekendheid te vergroten is online zichtbaarheid van cruciaal belang. Combineer daarom online en offline promotie, zodat je zoveel mogelijk potentiële klanten bereikt. Zet bijvoorbeeld een QR-code op je stickers. Of verwijs op andere manieren naar je website en/of social media voor meer info over je bedrijf en producten/service, extra korting, enz.