Allemaal maken we mooie dingen. Elke dag werken we samen of alleen aan een goed eindproduct waarmee we anderen voorzien in een behoefte. Daar mag je best trots op zijn. Laat daarom je omgeving weten wat de ontwikkelingen zijn en deel je nieuws!
Artikel geschreven. En dan?
Je hebt een mooi bedrijf of je werkt voor een organisatie, in ieder geval aan jou de eer om invulling te geven aan de marketing . Je schrijft een goed artikel, voor je website of misschien voor een nieuwssite zoals RegioinBedrijf. Het artikel is klaar, je hebt het online staan, en nu?? Wachten tot de klanten komen… Of toch niet?
Nee zeker niet! Je hebt zitten zwoegen op die prachtige verwoording van dat nieuwe product dat ontwikkeld is, van de dienst die je aan je aanbod hebt toegevoegd of over het tien- jarig jubileum van je organisatie. Dat moet je delen natuurlijk!
Social media
Social media staan ons vandaag de dag in vele vormen en 24/7 tot onze beschikking. Middels deze weg kun je gratis een groot publiek bereiken. En het mooiste van alles, een publiek dat geïnteresseerd is in jouw activiteiten.
- Hou je boodschap kort en krachtig. Maak in één alinea duidelijk waar jouw artikel over gaat en maak vervolgens een link naar je artikel. Ga dus niet de hele tekst overnemen.
Je krijgt dan namelijk te maken met dubbele content en dat komt de waarde van je artikel niet ten goede. - Post niet op al je Social Media hetzelfde bericht. Ten eerste is het vervelend voor contacten die zowel op Linkedin als op Twitter je post tegenkomen en ten tweede telt ook hier de opmerking over dubbele content.
- Bedenk vooraf goed welke social media kanalen je wel en welke je niet gaat inzetten. Je contacten op facebook hebben andere interesses dan je contacten op Linkedin. Bekijk vooraf voor welke doelgroep jouw bericht zich leent om te voorkomen dat men je berichten als spam gaat zien.
Wil je meer weten over hoe je jouw organisatie online een boost kunt geven neem dan contact op met RegioinBedrijf.
Over de Auteur: |