Laat keywords je teksten versterken

Laat keywords je teksten versterken
  • Marketing & Communicatie
  • RegioinBedrijf

Om teksten goed vindbaar te laten zijn, zullen een aantal keywords bepaald moeten worden. Keywords zijn de woorden waar mensen op zoeken in zoekmachines.

Bij het schrijven van een online tekst is het belangrijk om eerst te bepalen voor welk product of dienst de onderneming (beter) gevonden wil worden door gebruikers van Google.

  Eenvoudig voorbeeld
Dienst Logistieke dienstverlening
Keywords transport italie, groupage vervoer, gekoeld transport

Google zal de (belangrijkste) inhoud van een artikel niet uit zichzelf begrijpen. Daarom moeten de belangrijkste keywords verschillende keren in de tekst herhaald worden (keyword dichtheid). Een keyword dichtheid van 2 tot 3 keer per pagina is prima voor de meeste artikelen. Zorg wel dat de keywords goed in de tekst opgenomen zijn om irritatie bij de gebruiker te voorkomen.

Hoe Keywords bepalen?

Bij het bepalen van de Keywords is het van belang om te bedenken in welke fase van het aankoopproces je gewenste bezoeker is. Iemand die op vakantie wil, zal zijn zoekopdracht starten met de zoekterm ‘vakantie’. Deze persoon is zich nog erg breed aan het oriënteren en zal dus voorlopig geen vakantie gaan boeken. Iemand die op ‘Stacaravan huren Nice juli’ zoekt is veel verder in zijn aankoopproces en is klaar om geld uit te geven. Het is dus verstandig om specifieke keywords te kiezen.

Let op!
Kies ook weer niet te specifieke keywords, er moet immers wel regelmatig op (een deel van) de keywords gezocht worden.

 
Veel mensen die op zoek gaan naar bepaalde producten of diensten typen niet direct het juiste woord in, maar zoeken op hun probleem.

Voorbeeld
Maar weinig mensen zoeken op ‘carwrapping’. Deze term zal lang niet bij iedereen bekend, terwijl er wel de behoefte is om een auto tijdelijk te bestickeren. ‘Auto tijdelijk bestickeren’ zal daarom een betere keywordcombinatie zijn.

Keywords op eigen website

Erg belangrijk is dat de gekozen keywords ook op de eigen website terug te vinden zijn. Zorg ervoor dat er één internetpagina per keyword (of dienst of product) gebruikt word voor een optimaal resultaat. En ook hier geldt weer gebruik niet meer dan 2 á 3 keer het keyword, maar gebruik wel synoniemen.

Vidho Interieurbouw Vidho Interieurbouw

Wij maken het voor u!