De wekker begint veel te vroeg te rammelen, je staat weer in de file naar je werk en je mailbox puilt uit. De vakantie zit er op en het gewone leven gaat beginnen, we gaan weer aan de slag.
Komkommertijd
Voor veel organisaties betekenen de zomermaanden: komkommertijd. Een tijd waarin andere prioriteiten gesteld worden omdat klanten en potentiële klanten vakantie vieren, collega’s niet allemaal aanwezig zijn, en de randvoorwaarden om het bedrijf te laten draaien in ieder geval geregeld moeten zijn.
De zomervakantie is voor veel organisaties óók een tijd waarin de communicatie even stil ligt. Er is ‘toch niets te melden’ en de marketing heeft even niet de hoogste prioriteit.
Reden te meer om na deze periode van mooie reizen, intense ervaringen, lange zomeravonden op het terras en het lezen van goede boeken, je communicatie niet te laten verslappen! Door drukte na de vakantieperiode komt het al snel op een tweede plaats, start dus ook weer met het profileren van je diensten, producten en de organisatie!
Wat speelt er binnen jouw organisatie?
Een vraagstuk dat tijdens gesprekken met mijn contacten regelmatig naar voren komt. Vaak worden alleen ‘grote projecten’ en ‘belangrijk nieuws’ noemenswaardig gevonden. Maar het profileren van je bedrijf is natuurlijk veel meer dan alleen maar het benoemen van de grote projecten.
Denk eens aan:
- het omschrijven van een belangrijke samenwerking
- een pakkend interview met de directeur of projectleider
- laat je klant eens aan het woord over jouw dienstverlening
Kortom, álle activiteiten van jouw organisatie zijn belangrijk; want zíj maken de organisatie tot wat hij is. Namelijk niet alleen een leverancier maar ook: werkgever, stimulator van de economie, en potentiële partner voor samenwerking.
Maak zelf nieuws
Ook kun je zelf nieuwswaardige momenten creëren:
Denk bijvoorbeeld eens aan een open dag, hoe belangrijk is het om aan jullie directe omgeving te laten zien wat er bij jullie gebeurt?! Je zet je bedrijf op de kaart én onderhoud de contacten met je klanten, concullega’s en andere relaties. Of profileer je ook eens als werkgever; laat je HR manager bijvoorbeeld interviewen over alle kansen die jullie organisatie te bieden heeft.
Dus aan de slag, want wat wordt jouw volgende artikel?
Over de Auteur: |