‘We zetten alleen nog maar in op online marketing’ is een steeds vaker voorkomende uitspraak. Maar waarom gebruikt het grootste internetbedrijf in de wereld dan toch nog printmedia?
Als Online Marketeer wordt het voor mij steeds makkelijker om mensen te overtuigen dat online marketing van groot belang kan zijn voor een organisatie. Als ik vervolgens aangeef dat ook offline marketing (print, tv, direct mail, sponsoring) van grote toegevoegde waarde is voor een bedrijf, krijg ik meer tegengas. Daarom geef ik 3 redenen om naast online marketing ook de offline kanalen niet te vergeten.
Ander publiek
Door het inzetten van Direct Mail (wie kent de coupons voor 50 euro gratis advertenties in Google Adwords niet?) bereikt de adverteerder een ander publiek dan via internetmarketing. Veel babyboomers zijn niet helemaal thuis op internet en prefereren een persoonlijkere manier als zij benaderd worden. En laat deze groep nou vaak de beslissingen nemen in het bedrijfsleven.
Print zorgt voor websitebezoekers
Voor velen een grote verrassing, maar adverteren in tijdschriften, magazines en kranten is een enorme boost voor je bezoekersaantallen van je website. Volgens een Amerikaanse marketing organisatie is maar liefst 47.2% van de mensen geneigd om een zoekopdracht uit te voeren na het zien van een advertentie in een tijdschrift.
Bekende merknamen scoren beter
Uit onderzoek van Traffic Builders blijkt dat bekende merknamen meer opvallen in de resultaten van zoekmachines dan onbekende websites. Daarnaast zorgen bekende bedrijfsnamen voor vertrouwen wat er toe leidt dat deze dus vaker worden aangeklikt als zoekresultaat. En juist voor het in de markt zetten van een bedrijfsnaam zijn printmedia, tv, radio en sponsoring uitermate geschikte middelen.
Maak voor je organisatie dus een doordachte keuze en zet je marketingbudget niet alleen in op online marketing. Juist de combinatie van verschillende marketingkanalen, zowel online als offline, is de sleutel voor een goede marketingcampagne.
Over de Auteur: |