In onze zomerserie stellen wij graag de mensen achter RegioinBedrijf aan u voor. Deze week is het de beurt aan onze accountmanager online Lisa-Marie Eerkes (35).
Lisa-Marie heeft ruime ervaring als accountmanager. Na een studie commerciële economie ging ze aan de slag in de buitendienst. ‘In verband met de geboorte van mijn zoon heb ik een aantal jaar geleden de keuze gemaakt om de stap naar binnen te zetten’, vertelt Lisa-Marie. ‘Na wat omzwervingen kwam ik op Indeed de vacature van RegioinBedrijf tegen. Nu twee jaar later heb ik, zelfs in coronatijd, een vast contract. Dat is toch een fijne gedachte.’
Uitdaging in structuur
Als accountmanager online is Lisa verantwoordelijk voor de regio’s West-Brabant en Zeeland. Ze verzorgt het relatiebeheer, begeleidt klanten bij hun communicatie-uitingen en is betrokken bij de projecten rond het naslagwerk. ‘Wat het werk voor mij uitdagend maakt is het gestructureerd werken. Ik ben iemand die de tijdsplanning graag strak in de gaten houdt en een nauwkeurige administratie bijhoudt. Ja, stiekem ben ik wel een pietje precies ja’, lacht Lisa-Marie.
Wanneer alles op rolletjes loopt is Lisa-Marie dan ook het meeste in haar element. Maar ze haalt ook veel voldoening uit het klantencontact. ‘Het is altijd fijn als relaties tevreden zijn en de samenwerking willen continueren. Ik vind het ontzettend belangrijk om een goede relatie op te bouwen. Het is interessant om te horen met welke mooie nieuwe projecten ze bezig zijn. En dan natuurlijk ervoor zorgen dat we een goede communicatieplanning opstellen om dit onder de aandacht te brengen.’
Wat doen jullie?
Negen van de tien keer loopt het prima met dit klantencontact, maar soms kom je ook wel eens voor verrassingen te staan, zo ervaarde Lisa-Marie. ‘Met onze klanten gaan wij een 2-jarig traject in. Een klant vroeg mij eens aan het eind van deze periode wat wij voor ze konden betekenen? Dan sta je toch wel even met je mond vol tanden’, lacht Lisa-Marie. ‘Dan denk je waar is het misgegaan in de communicatie? Maar wij hebben het snel opgepakt en met deze klant het traject uiteindelijk goed kunnen voortzetten.’
Meerwaarde door zichtbaarheid
Dat het goed kwam heeft volgens Lisa-Marie vooral te maken met waar de kracht van RegioinBedrijf ligt: het persoonlijk contact. ‘Op regelmatige basis heb ik contact met al mijn klanten. Als accountmanager denk je dan mee over hoe je zaken onder de aandacht kan brengen, door slim gebruik te maken van de variatie in de pakketten die wij aanbieden. De zichtbaarheid in de regio die we daar mee creëren is naar mijn idee een echte meerwaarde. Net als de gepersonaliseerde communicatie die wij op regelmatige basis via al onze kanalen verzorgen.’
Voor veel bedrijven ziet de toekomst er op het moment door de coronacrisis niet heel rooskleurig uit. Maar Lisa-Marie heeft alle vertrouwen in de toekomst van RegioinBedrijf. ‘Ik wil als team nog heel lang met plezier werken aan de continuïteit van ons bedrijf.’
Zon, zee enstrand
Maar nu is het eerst tijd voor vakantie. ‘Mijn ideale vakantie is zon, zee, strand met een cocktail in de hand en lekkere muziek op de achtergrond. Maar dat zit er dit jaar even niet in. Dit jaar ga ik samen met mijn zoontje van vijf gewoon leuke uitstapjes in Nederland maken.’
Tussendoor heeft Lisa-Marie nog volop tijd voor haar passie fitness en lekker borrelen en uiteten met vriendinnen. En natuurlijk dromen over de toekomst. ‘Ik zou heel graag ooit nog eens een jaar in een Spaanstalig land wonen om de taal goed te leren. Maar het belangrijkste is wel dat mijn zoontje en ik gelukkig en gezond blijven. Cliché, maar zeker in deze tijd belangrijker dan ooit!’