Leerbedrijven centraal in landelijke campagne SBB
- 7 jul., 2016
- Arbeidsmarkt
- Bron: AgriFood Capital
Met als slogan ‘Haal de toekomst in huis’ organiseerde de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) van 27 juni t/m 1 juli jl. een landelijke actieweek over praktijkopleiden in een erkend leerbedrijf.
Op 1 augustus 2015 startte de nieuwe Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB). Omdat de ontwikkelingen, knelpunten en ambities veelal per sector en/of regio verschillen, maakt het SBB gerichte afspraken op sectoraal, regionaal en landelijk niveau. Het doel van de campagne was om meer stageplekken en leerbanen op te halen. In dit kader bezochten o.a. de 23 adviseurs praktijkleren van het Regionale team Noordoost-Brabant zoveel mogelijk erkende leerbedrijven in de regio.
Meer stageplekken en leerbanen
In SBB werken onderwijs en bedrijfsleven werken samen om (MBO-)studenten de beste praktijkopleiding te geven met uitzicht op een baan. Bedrijven beschikken op deze manier nu en in de toekomst over vakmensen die ze nodig hebben. Tegelijkertijd zijn studenten verzekerd van een goede en veilige leeromgeving. Noordoost-Brabant kent momenteel 11,470 erkende leerbedrijven. Ondernemers die ook de vakmensen van de toekomst willen opleiden, kunnen contact opnemen met SBB.
Meer informatie over Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB):
Bekijk het complete instantieprofiel
Flexibel internationaal transport en een efficiënte opslag