Rabobank heeft ook in 2010 beste imago op de arbeidsmarkt
- 7 jun., 2010
- Arbeidsmarkt
- Bron: Food Valley
De Rabobank heeft op de arbeidsmarkt het beste imago bij opgeleiden. Dat blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek, dat zojuist is afgesloten.
Vorig jaar viel die eer de bank ook al ten deel. In de top 25 staan ook werkgevers uit de voedingssector: Unilever staat op plaats 4; Heineken op 7; Ahold op 8 en FrieslandCampina staat op plaats 19.
De bekendheid die een organisatie op de arbeidsmarkt geniet, draagt wel bij aan zijn imago van interessante werkgever. "Werknemers zijn ook consumenten", zegt Harold Miesen, universitair docent marketingcommunicatie aan de Universiteit van Tilburg. "Grote bedrijven betrekken hun imago als werkgever bij hun merkenbeleid. Met een merkstrategie probeert een bedrijf een aantal waarden en overtuigingen naar voren te brengen. Bijvoorbeeld: 'Wij maken duurzame producten'. Dat kan iemand aanspreken die dat product wil kopen, maar ook iemand die dat product wil maken. De organisatie speelt in op het gevoel van mensen om 'bij deze club' te willen horen."