Start campagne Regionaal Werkbedrijf FoodValley
- 8 apr., 2016
- Arbeidsmarkt
- Bron: VNO-NCW Midden
Op donderdag 7 april jl. is de campagne ‘Sociaal ondernemen loont!’ van het Regionaal Werkbedrijf FoodValley van start gegaan.
Startschot in Wageningen
De aftrap van deze campagne vond regiobreed plaats tijdens bedrijfsbezoeken en een event op het Wageningen University & Research centre. Dit evenement staat in het teken van het creëren van banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze mensen hebben talenten die van grote waarde kunnen zijn. De campagne ‘Sociaal ondernemen loont!’ roept werkgevers op om hier gebruik van te maken.
Bijdragen aan het realiseren van de Banenafspraak in onze regio
In het Sociaal Akkoord is door de overheid, werkgeversorganisaties en vakbonden afgesproken dat er tot en met 2026 in Nederland 125.000 extra banen komen voor werkzoekenden met een arbeidsbeperking.
De campagne ‘Sociaal ondernemen loont!’ heeft het doel om alle betrokkenen in de arbeidsmarktregio FoodValley te prikkelen om vóór 2017, 440 banen te realiseren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Sociaal ondernemen loont in de regio FoodValley
De campagne informeert en inspireert regionale werkgevers en werkzoekenden over de mogelijkheden die de Banenafspraak biedt. Dit doet ze door het geven van succesvolle voorbeelden van werkgevers en werknemers in de regio, die al een baan hebben gerealiseerd. Zij laten zien dat sociaal ondernemen loont!
Regionaal Werkbedrijf FoodValley
Om uitvoering te geven aan het Sociaal Akkoord is het Regionaal Werkbedrijf FoodValley opgericht. Dit is een samenwerkingsverband van werkgevers- en werknemersorganisaties, UWV en gemeenten in de regio. Het werkbedrijf is dan ook de initiator van deze campagne. Samen willen we de regionale ambitie realiseren.
Vragen
Heeft u vragen over deze campagne, neem dan contact op met het WerkgeversServicepunt regio FoodValley via 0800-6688666 of Maureen Brokken via 06 55124827
Meer informatie over VNO-NCW:
Bekijk het complete instantieprofiel