VVV meest klantgerichte toeristische merk
- 10 aug., 2010
- Toerisme & Recreatie
- Bron: Veluws Bureau voor Toerisme
De VVV mag zich het meest klantgerichte toeristische merk van Nederland noemen. Dit blijkt uit het jaarlijkse merkenonderzoek van BrandAsset Consult dat onder ruim 100 Nederlandse merken is gehouden.
Als het gaat om klantgerichtheid laat de VVV andere grote en bekende toeristische merken als ANWB achter zich. In de algemene merkenlijst bekleedt de VVV een respectabele 77e plaats vóór toonaangevende merken als de Rabobank en KLM.
Dit is een opsteker voor het Veluws Bureau voor Toerisme, dat zich nadrukkelijk als een VVV organisatie profileert. Het VBT werkt actief samen met VVV Nederland, om het VVV merk nog sterker te maken. Zo organiseerde het VBT afgelopen voorjaar voor al haar medewerkers een tweedaagse training 'Een MERKwaardige VVV op de Veluwe', in samenwerking met Business Openers.