Waarom is CRM nu zo belangrijk voor uw bedrijf?
- 16 dec., 2014
- Zakelijke dienstverlening
CRM is nu belangrijker dan ooit voor bedrijven: het is een middel om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden.
In de concurrerende omgeving van vandaag de dag en met zo veel producten en diensten om uit te kiezen, is de klant kieskeurig en lijkt klantentrouw iets uit het verleden. Vanaf het moment dat een nieuw product of een nieuwe dienst op de markt wordt geïntroduceerd, duurt het slechts een paar maanden voordat het gemeengoed is geworden.
Ander consumentengedrag
En laten we ook de inleiding van de Buyers Guide 2.0 niet vergeten. Dertig jaar geleden, toen pc’s nog een onbekend fenomeen waren, was ons consumenten-gedrag anders. We waren meer gewend om informatie te ontvangen: in de vorm van tv- en tijdschriftadvertenties, gesprekken met verschillende vertegenwoordigers,
brochures en verkoopmateriaal en vervolgens probeerden we daar wijs uit te worden.
Maar door de komst van internet en sociale media werd alles anders. Via forums, chat- en discussiegroepen, blogs, prijsvergelijkings- en beoordelingssites, sociale netwerken, professionele community’s, wiki’s en bedrijfswebsites konden kopers een massa informatie vinden. De moderne klant is goed geïnformeerd en geheel immuun voor traditionele en doorzichtige marketingtactieken.
Klanten laten zich niet meer vertellen wat ze nodig hebben of wensen.
Dat weten ze al. Ze willen behandeld worden als individu, het gevoel hebben dat ze belangrijk voor u zijn en dat u in hen geïnteresseerd bent.
Klantenservice naar ander niveau
Denkt u eens terug aan een moment dat uzelf als klant naar een bedrijf belde voor ondersteuning. Als men daar niets over u wist, u van het kastje naar de muur stuurde en u steeds hetzelfde verhaal liet vertellen, had u waarschijnlijk het gevoel dat het bedrijf niet in u geïnteresseerd was en uw klandizie niet op prijs stelde.
Denk nu eens aan de dienstverlening door uw favoriete luchtvaartmaatschappij. Als u hen opbelt, wordt u door het telefoonsysteem herkend en met uw naam aangesproken. Als u wilt, kunt u persoonlijk doorverbonden worden met een client service representative. Deze spreekt u met uw naam aan en is op de hoogte van uw voorkeuren, uw vluchtinformatie en eventueel andere zaken. Een dergelijke dienstverlening zorgt ervoor dat u klant wilt blijven bij deze luchtvaartmaatschappij.
Een vergelijkbaar geval: als u op zoek bent naar een nieuw product, koopt u dat waarschijnlijk eerder bij een verkoper die laat merken dat hij aandacht heeft voor en rekening houdt met uw wensen en vragen. Dat komt tot uiting in de manier waarop hij u helpt, de telefoongesprekken en het aanbod dat hij u doet.
Whitepaper
In de Whitepaper 'De CRM Buyer's Guide' beantwoord SuperOffice beantwoord al uw vragen en legt op eenvoudige wijze uit wat CRM is en hoe het u kan helpen. Het helpt u ook bij het implementeren van CRM en hoe u de impact op uw bedrijf kunt meten.
Meer informatie over SUPEROFFICE BENELUX B.V.:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel