Startups OndernemersLift+ ontwikkelen nieuwe blends met Quinoa
- 1 feb., 2017
- Regionale ontwikkeling
Beter een goede buur dan een verre vriend. Dit spreekwoord is zeker van toepassing voor de startups SapVers en Dutch Quinoa Group van OndernemersLift+. Deze bedrijven kwamen met elkaar in contact in De Jamfabriek in ‘s-Hertogenbosch en werken inmiddels nauw samen.
In een nieuwsbrief van OndernemersLift+ lazen Sandra van Nunen en Jan Willem van Kempen van SapVers voor het eerst over de activiteiten van Rens Kuijten van Dutch Quinoa Group. Die is met zijn bedrijf gevestigd in De Jamfabriek. “Wij zagen wel kansen om quinoavlokken te gaan verwerken in onze nieuwe serie blends en wilden daarom graag in contact komen met dit bedrijf”, vertelt Jan Willem van Kempen. “Toen ik vervolgens in De Jamfabriek was, heeft projectmanager Rachel van de Greef mij voorgesteld aan Rens en hebben we een vervolgafspraak gemaakt.”
ChocoLoco
Inmiddels worden de quinoavlokken van Lola Quinoa (het huismerk van Dutch Quinoa Group) dagelijks verwerkt in een aantal blends van SapVers. Sandra van Nunen: “We gebruiken de vlokken onder andere in het ChocoLoco ontbijt. Daarin worden ze geblend met spinazie, rauwe cacao, blauwe bessen, quinoavlokken, aardbei, banaan en avocado. Verder worden ze ook geblend in ons Queen Noa ontbijt (met banaan, wortel, chai-kruiden en kaneel) en in de Yellow Cab snack (met mandarijn, mango, rozemarijn en peterselie). Inmiddels doen meer dan 3.000 mensen mee aan ons BlendProgramma. De blends worden ‘s ochtends vers gemaakt en nog dezelfde dag thuisbezorgd. Deelnemers hoeven ze alleen maar op te drinken. Voor veel mensen is dit een kickstart naar een beter eetpatroon. Als zij 1, 3 of 5 dagen alleen maar verse blends drinken, geven zij zichzelf een fysieke en mentale energieboost.”
Gezonder leven
Volgens Rens Kuijten vullen Lola Quinoa en SapVers elkaar prima aan. "Nederlandse quinoazaden zijn vezelrijk en leveren veel goede eiwitten, vitamines en mineralen en SapVers wil mensen helpen om gezonder te gaan leven. Deze eigenschappen en ambities passen uitstekend bij elkaar. Voor Lola Quinoa is het bovendien een mooie kans om meer bekendheid te krijgen en toegankelijker te worden voor een breder publiek.” Sapvers is daarnaast ook een samenwerking aangegaan met HAS Kennistransfer. Van Kempen: “Zij gaan ons onder meer helpen om de exacte houdbaarheid van onze producten te bepalen. Daarnaast willen we hen vragen om de voedingswaarden en functionaliteit van de verschillende blends te onderzoeken. Op die manier weten onze deelnemers straks ook exact wat ze door het drinken van onze blends allemaal binnenkrijgen aan natuurlijke producten.”
Meer informatie over OndernemersLift+:
Bekijk het complete instantieprofiel