Heeft u iets te vertellen?

Heeft u iets te vertellen?
  • Marketing & Communicatie
  • Tabitha Aerts

Als je gaat werken aan je marketing en communicatie, is het handig als je ook daadwerkelijk iets te vertellen hebt. Maar soms is dat gewoon even niet het geval en wil je toch van je laten horen

Als accountmanager online marketing bespreken we met onze deelnemers wat we kunnen communiceren over de organisatie op het internet. Veel gehoorde reactie bij de vraag; Kunnen we weer iets communiceren over uw organisatie?

‘Nee, er speelt momenteel niet zo veel.’
‘Er staat wel het één en ander op stapel, maar daar kan ik nu nog niet over communiceren.’
‘We zijn momenteel heel druk met andere zaken, dus ik stel het graag even uit.’

Is dit herkenbaar? Wij komen dit in de praktijk vaak tegen. Er zijn 2 belangrijke obstakels te overwinnen bij het neerzetten van een geslaagde communicatiestrategie:

  1. Tijd (hierover schreef mijn collega Henriet de Ruijter laatst een blog)
  2. Inhoud

Waar moet je het eigenlijk over hebben om je bedrijf in beeld te houden? Er wordt niet elke maand een nieuw product gelanceerd of een nieuwe samenwerking aangegaan. Bij communicatie wordt al snel gedacht aan veelbelovende persberichten van grote organisaties die daar een heel team voor hebben zitten. Maar die heeft niet elke organisatie, je zult het vaak zelf moeten doen. Hoe zorg je er nu eigenlijk voor om steeds iets interessants te vertellen te hebben?

Relevantie

Niet alles wat je communiceert hoeft actueel te zijn. Het moet vooral relevant zijn wat je te vertellen hebt. Elke ondernemer is een bron van informatie, heeft kennis van zijn branche, weet als geen ander wat er speelt.

Heb je al eens je visie gedeeld over de ontwikkelingen is je  branche?

Ervaringen delen

Elke ondernemer heeft successen en tegenvallers. Wat zijn jouw ervaringen?  Hoe heb je het opgelost? Deel je kennis met je branchegenoten en zet hiermee jezelf en je organisatie op de kaart.

Wat was je laatste uitdaging en hoe bracht je dat tot een succes?

Niet overtuigen

Vooral als je je wilt richten op content marketing, gaat het juist niet om het overtuigen van potentiele klanten van je product of dienst. Je artikelen zijn bedoeld om interesse te wekken om vervolgens door te verwijzen naar je eigen website. Op je website kun je vervolgens de prospects overtuigen.

Geef een oplossing of ervaring uit de praktijk over een potentieel probleem of behoefte van je klant.

Tekstschrijver

De volgende vraag die reist is; hoe ga je dit op papier zetten? Schrijven is een vak apart. Het is vaak een behoorlijke drempel om daaraan te beginnen. Het is dan ook heel logisch om het niet direct zelf te doen maar om een tekstschrijver je verhaal op papier te laten zetten. Goed voorbeeld doet volgen, misschien lukt het je vervolgens ook zelf.
Ook RegioinBedrijf zet tekstschrijvers in. Aan de hand van bijvoorbeeld een interview kun je je verhaal doen en wordt het artikel voor je verwoord waarbij direct gelet wordt op een juiste link naar je website, zodat daar de ‘prospect’ kan worden overtuigd.

Tabitha Aerts

Over de Auteur:
Tabitha Aerts, is Marketing en Internet Manager bij RegioinBedrijf. Haar dagelijkse prioriteit is het op de kaart zetten van RegionBedrijf en maakt zich sterk voor de online ontwikkelingen.

Zeilmakerij Van der Sneppen BV Zeilmakerij Van der Sneppen BV

Standaard vlamvertragende huurzeilen en maatwerk oplossingen!