CARE FOR QUALITY

Boordseweg 52, 5671 AT Nuenen

Tel. (040) 7870795
Fax (040) 2028301
E-mail: info@cfq.nl
Website: www.cfq.nl

Vestigingsjaar: 2004

Care for Quality helpt bedrijven om verspilling te voorkomen en zo hun winstgevendheid te verhogen. Dit gebeurt aan de hand van bewezen technieken van procesverbetering.

Procesverbetering

Verspilling kost bedrijven jaarlijks veel geld. Vaak zonder dat ze dit zelf door hebben. Zo worden fouten in het productieproces regelmatig verholpen met herbewerkingen, terwijl procesverbetering veel logischer zou zijn. Met deze wetenschap begon ingenieur Joost Balder in 2004 zijn bedrijf.

Care for Quality opereert vanuit de missie om verspilling binnen organisaties met minstens vijftig procent te verminderen. Dit heeft tot gevolg dat winstmarges significant stijgen. Balder ontwikkelde in zijn tijd bij Philips verschillende methodieken die zich inmiddels als succesvol hebben bewezen. Naast Philips Healthcare, kunnen ook DSM, NXP en Douwe Egberts hier over meepraten.

Lean Six Sigma methodiek

Procesverbetering gebeurt aan de hand van een zeer resultaatgerichte aanpak. Care for Quality brengt eerst via een Quick Scan het verbeterpotentieel van de organisatie in kaart. Daarna wordt met één of meerdere pilotprojecten een Quick Win behaald. Hiervoor wordt de Lean Six Sigma methodiek ingezet.

Dit is een wereldwijd bewezen en toegepaste methodiek die een duurzame verbetering van het bedrijfsresultaat oplevert. Lean Six Sigma kruipt in de klant van het bedrijf: ‘wat vindt deze echt belangrijk?’. Naast een hogere klanttevredenheid leidt dit tot kostenreductie en een kortere doorlooptijd.

Scherpe tarieven en een persoonlijke benadering

Om succesvol te zijn, moeten processen naar een goed en betrouwbaar model worden vertaald. Care for Quality kan dit als geen ander en weet op basis van feiten de oorzaak van de faalkosten boven water te halen. Dit leidt tot transparantie en een duurzame verbetering van het bedrijfsresultaat. De mensen van Care for Quality hebben kennis van zaken, zijn flexibel en spreken zowel de taal van de werkvloer als van het management.

Het kleine bedrijf beschikt enkel over de hoogstnoodzakelijke overheadkosten en kan haar diensten daarom tegen zeer scherpe tarieven aanbieden. Care for Quality kent geen bureaucratie; de lijnen zijn kort en klanten krijgen persoonlijke aandacht.

Opleiding, coaching en interim diensten

Procesverbetering is niet eenmalig maar een doorlopende en continu veranderende operatie. De markt verandert en zo ook de wensen van de klant. Care for Quality verzorgt daarom ook de opleiding van projectleiders (zowel de kwalificatie Blackbelt als Greenbelt) en de coaching van teams die verbeterprojecten uitvoeren. Daarnaast kan men bij Care for Quality terecht voor interim-projectleiders.

Deze diensten zijn niet voorbehouden aan ondernemingen met een beperkte winstmarge, ‘want ook bij een gezonde winstmarge valt er nog veel te operationaliseren’, weet eigenaar Joost Balder. ‘Onze activiteiten zijn eigenlijk net zo vanzelfsprekend als het onderhoud aan een machinepark’, zo besluit hij.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!